J M A C A
Drag

Aykikay

 Aykikay

Aykikay

Aykido əsasən Daitō-ryū Aiki-jujutsu döyüş sənətindən qaynaqlanır, lakin 1920-ci illərin sonlarında, qismən Ueshibanın Omoto-kyo dini ilə əlaqəsi səbəbindən ondan ayrılmağa başladı. Ueshibanın ilk tələbələrinin sənədlərində aiki-jujutsu termini var

Ayikido Morihei Ueshiba (植芝 盛平) (1883-1969) tərəfindən yaradılmışdır və bəzi aikido mütəxəssisləri tərəfindən Ōsensei (Böyük Müəllim) adlandırılır. Aikido termini 20-ci əsrdə istifadə edilmişdir.[14] Ueşiba aikidonu təkcə döyüş təliminin sintezi kimi deyil, həm də şəxsi ümumbəşəri sülh və barışıq fəlsəfəsinin ifadəsi kimi təsəvvür edirdi. Ueshibanın yaşadığı dövrdə və bu gün də davam edən aikido, Ueshibanın öyrəndiyi aikidən bütün dünyada döyüş sənətçiləri tərəfindən müxtəlif ifadələrə çevrilmişdir.

İlkin inkişaf

Takeda Sokaku

Ueshiba aikidonu ilk növbədə 1920-ci illərin sonundan 1930-cu illərə qədər öyrəndiyi köhnə döyüş sənətlərinin sintezi yolu ilə inkişaf etdirdi. Aikidonun əldə etdiyi əsas döyüş sənəti Ueşibanın bu sənətin canlandırıcısı Takeda Sōkaku ilə birbaşa öyrəndiyi Daitō-ryū Aiki-jujutsu-dur. Bundan əlavə, Ueshibanın 1901-ci ildə Tokioda Tozawa Tokusaburo ilə Tenjin Shin'yō-ryū, 1903-1908-ci illərdə Sakaidə Nakai Masakatsu rəhbərliyi altında Gotōha Yagyū Shingan-ryū və Kiyogii (1908) ilə cüdo ilə məşğul olduğu məlumdur. 

Daitō-ryū sənəti aikidoya əsas texniki təsirdir. Boş əl atma və oynaqları bağlama texnikası ilə yanaşı, Ueshiba nizə (yari), qısa tay (jō) və  süngü (銃剣, jūken) kimi silahlarla məşq hərəkətlərini birləşdirdi. Aykido da texniki quruluşunun çox hissəsini qılınc ustalığı sənətindən (kenjutsu) alır.

Ueşiba 1912-ci ildə Hokkaydoya köçdü və 1915-ci ildə Takeda Sokaku altında təhsil almağa başladı. Onun Daitō-ryu ilə rəsmi əlaqəsi 1937-ci ilə qədər davam etdi. Bununla belə, həmin dövrün son hissəsində Ueşiba artıq Takeda və Daitō-ryu-dan uzaqlaşmağa başlamışdı. O zaman Ueshiba döyüş sənətinə "Aiki Budo" deyirdi. Ueshibanın "aikido" adından nə vaxt istifadə etməyə başladığı dəqiq məlum deyil. Lakin 1942-ci ildə Böyük Yaponiya Döyüş Fəziləti Cəmiyyəti (Dai Nippon Butoku Kai) hökumətin sponsorluq etdiyi Yapon döyüş idmanının yenidən təşkili və mərkəzləşdirilməsi ilə məşğul olduqdan sonra sənətin rəsmi adı oldu.

Dini təsirlər

Onisaburo Dequçi

Ueşiba 1919-cu ildə Hokkaydonu tərk etdikdən sonra Ayabedəki Ōmoto-kyo dininin (neo-şinto hərəkatı) ruhani lideri Onisaburo Dequçi ilə tanış oldu və ondan dərin təsirləndi. Omoto-kyo-nun əsas xüsusiyyətlərindən biri onun həyatı boyu utopiyaya nail olmağı vurğulamasıdır. Bu fikir Ueshibanın döyüş sənəti fəlsəfəsinə, xüsusən də başqalarına zərər verməyə çalışanlara sevgi və şəfqəti genişləndirməkdə böyük təsir etdi. Aikido bu fəlsəfəni döyüş sənətlərinə yiyələnməyə vurğu edərək nümayiş etdirir ki, insan hücuma məruz qala və onu zərərsiz şəkildə yönləndirə bilsin. İdeal bir qətnamədə təkcə qəbuledici deyil, həm də hücum edən şəxs də zərərsizdir.

Onun mənəvi böyüməsinə təsirindən əlavə, Deguchi ilə əlaqə Ueshiba'ya bir döyüş sənətçisi kimi elit siyasi və hərbi dairələrə daxil olmağa kömək etdi.

Heydər Əliyev

“Kütləvi idman işinin inkişafına rəhbərlik böyük siyasi əhəmiyyətə malik işdir, çünki xalqın sağlamlığına bizim dövlət qayğımız həmişə böyük əhəmiyyət vermişdir və indi də verir”.

Son xəbərlər